Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.04.2008 15:41 - Моят Малък принц за днес
Автор: lafuga Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1770 Коментари: 3 Гласове:
2

Последна промяна: 03.04.2008 09:18


Кой е Малкият принц за днес? Аз го видях ей сега, като отивах към офиса. Беше точно онзи съвременен Малък принц, който се появява сякаш нарочно на всеки ъгъл. Той е онова малко човече, което без думи ни причаква, за да ни напомни, че съществува, че дори и с отнето достойнство, е тук, сред нас.

 

Да, днес аз видях моя Малък принц. Беше нисичък и със синьо яке от шушляк. Носеше панталон от обикновен черен плат с ефект от дупките на времето, на едно славно време, което някой повече, други- по-малко, помним. На главата си имаше шапка от стригана вълна, а на краката си – кафяви гумени ботуши. Не бях виждала такива от времето, когато аз бях малка и за последен път видях да ги носят едни чичковци, които миеха улиците на София. Какво величие излъчваше всичкото онова време, дори в простите си дела, като поддържането на чистотата...

 

И облечен точно по този начин, моят Малък принц стоеше досущ като на собствената си рисунка, подпрян на своя меч – в този случай парче тънко арматурно желязо, леко изкривено в единия си край. От всичката борба с времето ще да се е изкривило или може би от покоряването на поредния контейнер за боклук. Колко много неща е видял този меч в нашата епоха, колко изхвърлени човешки отпадъци и колко придобити лица. Но този железен меч караше Малкия принц да изглежда силен. Не като завоевател. По- скоро, като успял да оцелее по тротоарите, в срутени и изоставени сгради, в рамките на миналото, настоящето и сезонното време. Няма пречупване моят Малък принц. Сигурно, защото си има своя вълшебна рисунка. Дори на нея да е изобразен само спомен от детството, тази рисунка показва един Малък принц сред рози и звезди... 

           Моят Малък принц всъщност е жена. Косата й дори не се вижда под шапката. Виждат се само годините й, а те са повече от половин век, повече. И тя седи вцепенена на тротоара с гръб към един магазин за банички, готова да се сражава с кривия си железен меч. Дори вече не проси.


Тагове:   малък,   Моят,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. astiq - :(
03.04.2008 18:55
Това ,че ме е натъжило означава ,че ми е подействало...
Хареса ми!
цитирай
2. eien - Браво!
04.04.2008 12:25
Красиво, тъжно и истинско!
цитирай
3. hristam - Интересен поглед
04.04.2008 12:38
към тази толкова тъжна страна от реалността ни!
Поздравявам те! :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lafuga
Категория: Бизнес
Прочетен: 44612
Постинги: 19
Коментари: 19
Гласове: 358
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930